fredag 30. desember 2011

Anbefalt Litteratur


Det meste av det jeg har lært om fotografering har jeg lest i bøker, for deretter prøve selv. Her er en liste over de bøkene jeg har hatt mest nytte av.



1: Boken om Digital Fotografering av Scott Kelby


Han skriver på en veldig enkel og humoristisk måte, som gjør boken mye lettere å lese enn mange faktabøker om fotografering. En av de aller beste fotobøkene på markedet etter min mening! Passer for alle, nybegynner så vel som proff. Anbefales på det sterkeste!



2: Digital Fotografi i praksis av Magnar Fjørtoft
Innholdsrik bok som inneholder alt man bør kunne om fotografi.Litt vanskeligere å lese enn Scott Kelby sin, så den anbefales til de som kan litt fra før. Jeg synes hvertfall den var litt vanskelig i begynnelsen. Den beskriver alt veldig nøye, alt fra hvilket objektiv som passer når, lysforhold ulike teknikker osv. jeg har lært masse fra denne boken. Fint oppslagverk!


3: Digital Fotografering av Michael Wright
Denne boken handler mest om redigering i
Photoshop. Fått mange gode tips her, alt fra hvordan
man skal jobbe med layers til hvordan man kan retusjere gamle bilder. Anbefales til de som bruker
adobe photoshop.



4: Naturen i Fokus av Baard Næss
Denne boken er mest for de som ønsker å lære mer om naturfotografering.
Jeg har fått veldig nytte av denne på grunn av at den beskriver hvordan man kan lage foringsplasser til f.eks de ulike fugleartene slik at man kan komme tettere innpå. Dette har vært vanskelig å finne informasjon om andre steder! Gir også gode tips til egnet fotoutstyr.




























Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for din kommentar!